Zarządzenie Nr 0050.1858.2017Burmistrza Miasta i Gminy Olkusz z dnia 4 stycznia 2017 r.
w sprawie: ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu kultury, pn. „Prowadzenie Klubu Osiedlowego na Osiedlu Pakuska” oraz powołania Komisji Konkursowej.
Na podstawie art.7 ust.1 pkt. 9 ustawy z dnia 08 marca 1990r. o samorządzie gminnym /tj. Dz. U. z 2016r.poz.446 z późn. zm./ art. 4 ust.1 pkt. 13,14, art.11 ust.1 pkt.2 i ust.2, art.13 i art.15 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie / Dz. U. z 2016r. poz.1817 /zarządzam:
§ 1
Ogłosić otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu kultury pn. „Prowadzenie Klubu Osiedlowego na Osiedlu Pakuska” oraz powołania Komisji Konkursowej którego zasady i tryb określa Załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
§ 2
1. Powołać Komisję Konkursową oceniającą oferty złożone na ogłoszony otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu kultury pn. „Prowadzenie Klubu Osiedlowego na Osiedlu Pakuska, w składzie: Bożena Krok - Z-ca Burmistrza Miasta i Gminy Olkusz - Przewodniczący Komisji
Jacek Imielski - Naczelnik Wydz. Spraw Społecznych - Członek Komisji
Matylda Libowicz - Inspektor Wydz. Spraw Społecznych - Sekretarz Komisji
Marta Białowąs – Przedstawiciel Stowarzyszenia „Res Sacra Miser” –Członek Komisji
Teresa Kubiczek - Przedstawiciel Olkuskiego Stowarzyszenia „ Miasta Partnerskie” Członek Komisji
Artur Rosołek - Przewodniczący Zarządy Osiedla Pakuska -Członek Komisji
Mirosław Otwinowski - Prezes Zarządu Olkuskiej Spółdzielni Mieszkaniowej - Członek Komisji
2. Do zakresu zadań Komisji należy:
a/ dokonanie oceny ofert złożonych na ogłoszony otwarty konkurs ofert, o którym mowa w § 1, zgodnie z procedurą i kryteriami, określonymi w Załączniku nr 1 do niniejszego Zarządzenia,
b/ przedłożenie Burmistrzowi Miasta i Gminy Olkusz wyników konkursu i propozycji przyznania dotacji.
3. Komisja Konkursowa ulega rozwiązaniu z dniem podpisania umowy z oferentem, który wygra konkurs.
§ 3
Wykonanie Zarządzenia powierza się Z-cy Burmistrza Bożenie Krok
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.
Załącznik nr 1
do Zarządzenia Nr 0050. 1858.2017 Burmistrza Miasta i Gminy Olkusz z dnia 4 stycznia 2017r. w sprawie: ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu kultury pn. „Prowadzenie Klubu Osiedlowego na Osiedlu Pakuska” oraz powołania Komisji Konkursowej.
Burmistrz Miasta i Gminy Olkusz
32-300 Olkusz ul. Rynek 1
tel. 0-32/ 643-00-01
Działając na podstawie art.11 ust.1 pkt 2 i ust.2 oraz art.13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r poz. 1817) ogłasza konkurs ofert na: realizację zadania własnego gminy z zakresu kultury
Prowadzenie Klubu Osiedlowego na Osiedlu Pakuska według następujących wymagań:
1.1 Klub Osiedlowy winien funkcjonować co najmniej od poniedziałku do piątku w godzinach od 15.00 do 21.00
1. 2.Działalność Klubu winna być skierowana do dzieci , młodzieży i dorosłych mieszkańców Osiedla
1. 3. W Klubie powinny być organizowane przede wszystkim zajęcia kulturalne i edukacyjne w tym pomoc w nauce dla dzieci i młodzieży
1. 4. Klub winien współpracować z Zarządem Osiedla Pakuska , Olkuską Spółdzielnią Mieszkaniową oraz mieszkańcami w zakresie prowadzenia klubu i podejmowania inicjatyw mających na celu integrację wspólnoty mieszkańców Osiedla Pakuska
2.Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację w/w zadania w 2017 r. wynosi 52.000,00 zł.
Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację podobnego zadania w roku 2016 wynosiła 67.000,00 zł
3. Zasady przyznawania dotacji:
3.1.Uczestnikami konkursu mogą być organizacje pozarządowe którymi są organizacje;
a/ niebędące jednostkami sektora finansów publicznych w rozumieniu ustawy o finansach publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku-osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną w tym fundacje i stowarzyszenia,
b/osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancji wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego
c/ stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego,
d/ spółdzielnie socjalne,
e/ spółki akcyjne i spółki z ograniczona odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010r. o sporcie ( Dz. U. z 2016r. poz. 176 ), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodów na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.
3.2Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty zgodnej ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016r. w sprawie wzoru oferty, ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadnia (Dz. U. z 2016 .poz.1300).
Wzór oferty wraz z projektem umowy na realizację zadania można odebrać w siedzibie Zlecającego pok. 317.
3.3 Oferta powinna zawierać w szczególności:
1) szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji,
2) termin i miejsce realizacji zadania publicznego,
3) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego,
4) informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie,
5) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania, w tym o wysokości środków finansowych uzyskanych na realizację danego zadania z innych źródeł,
6) deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania.Dwie lub więcej organizacji pozarządowych lub podmioty wymienione w art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zwaną dalej „ustawą” działające wspólnie mogą złożyć ofertę wspólną,
Oferta wspólna winna wskazywać;
a/ jakie działania w ramach realizacji zadania publicznego bada wykonywać poszczególne organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art.3 ust.3 ustawy,
b/sposób reprezentacji podmiotów składających tę ofertę wobec organu administracji publicznej.
Umowę zawartą miedzy organizacjami pozarządowymi lub podmiotami wymienionymi w art.3 ust.3 określającą zakres ich świadczeń składających na realizację zadania publicznego, załącza się do umowy o powierzenie realizacji zadania publicznego.
Organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art.3 ust.3 ustawy składające ofertę wspólną ponoszą odpowiedzialność solidarną za zobowiązania, o których mowa w art.16 w/w ustawy.
3.4 Maksymalna wysokość dotacji wynosi 52.000 ,00 zł.
3.5. Do oferty należy dołączyć:
- aktualny odpis z właściwego rejestru
3.6. Dotacja przekazywana będzie na podstawie umowy o wykonanie zadania publicznego na warunkach określonych umową.
4. Termin i warunki realizacji zadania publicznego:
4.1.Termin realizacji zadania publicznego ustala się: od dnia zawarcia umowy do 31grudnia 2017r.
4.2. Dotacja może być przeznaczona wyłącznie na działania związane z
funkcjonowaniem klubu osiedlowego.
4.3.Dotacja może być przeznaczona wyłącznie na działania związane z
funkcjonowaniem klubu.
4.4.Organizacja pozarządowa wyłoniona w konkursie zobowiązana jest do
zawarcia umowy, określającej warunki realizacji zadania publicznego.
4.5.Organizacja pozarządowa wyłoniona w konkursie może być zobowiązana do dokonania korekty kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania.
4.6.Organizacja pozarządowa wyłoniona w konkursie będzie zobowiązana do złożenia sprawozdania z realizacji zadania.
5. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Konkurs ofert na Prowadzenie Klubu Osiedlowego na Osiedlu Pakuska” do dnia 30 stycznia 2017 r. w sekretariacie (pok.103) Urzędu Miasta i Gminy w Olkuszu 32-300 Olkusz ul. Rynek 1.
6. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz terminu dokonania wyboru ofert.
6.1. Komisyjne otwarcie ofert nastąpi w dniu 31stycznia 2017 r. o godz. 10.00 w Sali 101 Urzędu Miasta i Gminy w Olkuszu
6.2. Oferty złożone po terminie pozostaną nie rozpatrzone.
6.3. Przy wyborze oferty stosowany będzie tryb wynikający z ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
(Dz. U. z 2016 r. poz.1817)
6.4. Uwzględniając wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania przy rozpatrywaniu ofert oceniana będzie: -możliwość realizacji zadania przez oferenta - max 10 punktów ,
- przedstawiona kalkulacja kosztów ( brutto) realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania - max 5 punktów,
- przedstawiony program działania - max 20 punktów,
- zróżnicowanie grup społecznych, które będą objęte programem - max 10 punktów,
- propozycja wydłużenia dni i godzin otwarcia klubu poza wymaganymi - max 5 punktów,
-dotychczasowe wywiązywanie się podmiotu z umów podpisanych z Gminą Olkusz - max 10 punktów.
6.5.Dla Każdej ocenionej oferty komisja konkursowa sporządza kartę oceny merytorycznej, w której wpisuje liczbę punktów przyznanych przez poszczególnych członków komisji oraz zakres koniecznych zmian.
6.6.W przypadku proponowania mniejszej kwoty dotacji od zaoferowanej, komisja konkursowa opisuje na kartach zakres koniecznych zmian kosztorysu i zakresu rzeczowego zadania.
6.7.Komisja Konkursowa przedstawi Burmistrzowi ofertę, która uzyskała największą ilość punktów.
6.8. Komisja Konkursowa odrzuci ofertę która nie osiągnie 60% punktów .
6.9.Protokół z prac Komisji Konkursowej zamieszczony będzie w Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy w Olkuszu i na stronie internetowej Urzędu
6.10.Wybór oferty nastąpi w terminie do 14 dni od dnia otwarcia ofert.
Oferenci zostaną powiadomi pisemnie o rozstrzygnięciu konkursu w ciągu 7 dni, od dnia wyboru oferty .
Wszelkich informacji na temat konkursu udziela Wydział Spraw Społecznych Urzędu Miasta i Gminy w Olkuszu ul. Rynek 1, pok.317 tel. /0-32/ 626-0-164
/10.01.2017/ Ogłoszenie
- Szczegóły