Urząd Miasta i Gminy Olkusz

Ułatwienia

Menu Główne

Aktualizacja: styczeń 2023

Nadal można składać wnioski o zakup węgla na preferencyjnych warunkach na zasadach wskazanych poniżej.

----------------------------

Gmina Olkusz przystąpiła do systemu dystrybucji paliwa stałego (węgla kamiennego) z przeznaczeniem dla gospodarstw domowych z terenu Miasta i Gminy Olkusz do dnia 31 grudnia 2022 r. w ramach preferencyjnego zakupu.

- Z powodu wysokich cen węgla oraz jego braków w składach węglowych w ostatnich miesiącach wielu z nas z obawą spoglądało w przyszłość i zbliżający się sezon grzewczy. Dlatego nie miałem żadnych wątpliwości i – po wejściu w życie stosownych przepisów – zdecydowałem o przystąpieniu naszej gminy do programu umożliwiającego zakup węgla na preferencyjnych warunkach. W Olkuszu węgiel będzie dostępny w cenie 1750 złotych za tonę. Zachęcam osoby uprawnione do składania wniosków – komentuje Roman Piaśnik, burmistrz Olkusza.

 

Skąd pochodzi węgiel?
TAURON Wydobycie S.A. – Zakład Górniczy Sobieski

Jaki asortyment?
Groszek, orzech

Jakie są koszty zakupu?

  • 1000 kg węgla – 1750,00 zł brutto,
  • 1500 kg węgla – 2 625,00 zł brutto.

Organizacja i koszt transportu węgla ze składu do miejsca, w którym prowadzone jest gospodarstwo domowe, należy do Mieszkańca. Można tę sprawę uzgodnić także niezależnie ze składem węgla.

Kiedy można kupić węgiel? Ile?
W dwóch terminach, na podstawie dwóch odrębnych wniosków:
Do 31 grudnia 2022 r., w ilości do 1,5 tony;
Od 1 stycznia do 30 kwietnia 2023 r.,  w ilości do 1,5 tony.

Do kiedy złożyć wniosek?
Aby odbiór węgla był możliwy do 31 grudnia br. pierwszy wniosek prosimy złożyć do 9 grudnia 2022 r.
Drugi wniosek od 2 stycznia 2023 r. do 30 marca 2023 r.

Co trzeba zrobić?

  1. Jeżeli jeszcze nie złożyłeś wniosku, to pamiętaj, że masz na to czas do 9 grudnia 2022 roku.
    Wniosek możesz złożyć w Urzędzie Miasta i Gminy w Olkuszu, Rynek 1, 32-300 Olkusz. Złożone dotychczas wnioski o zakup węgla na preferencyjnych warunkach są ważne.
  2. Czekaj na telefon z Urzędu Miasta i Gminy w Olkuszu.

Po pozytywnej weryfikacji wniosku pracownicy Urzędu Miasta i Gminy w Olkuszu będą się kontaktować z Wnioskodawcami w celu uzgodnienia szczegółów realizacji zamówienia.

  1. Po otrzymaniu z Urzędu informacji o pozytywnej weryfikacji wniosku należy dokonać wpłaty w wysokości 1 750,00 zł brutto za 1 tonę lub 2 625,00 zł za 1,5 tony węgla gotówką w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Olkuszu, Rynek 1, 32-300 Olkusz lub przelewem na konto 81 1240 6292 1111 0011 2004 8053.

W tytule przelewu koniecznie wpisz: numer wniosku (podany przez pracownika Urzędu telefonicznie) oraz imię i nazwisko Wnioskodawcy.

Prosimy nie dokonywać wpłat przed potwierdzeniem z Urzędu Miasta i Gminy w Olkuszu.

  1. Podstawą odbioru węgla będzie opłacona faktura VAT, wystawiona przez Urząd Miasta i Gminy w Olkuszu. W przypadku dokonania płatności przelewem na konto Urzędu faktura będzie dostępna do odbioru najwcześniej w kolejnym dniu roboczym.

Gdzie można odebrać węgiel?
Po opłaceniu faktury za zakup węgla Urząd Miasta i Gminy w Olkuszu wskaże jeden z dwóch składów węgla:

  1. HURTOWY SKŁAD OPAŁU "KĘS "
    Partyzantów 4 32-300 Olkusz
    tel.: 32 643 37 71
  1. Stanisława Nocoń S.C. Stanisława Nocoń Marian Nocoń
    Składowa 2 32-300 Olkusz
    tel.: 32 643 07 48

Opał w obu składach węgla pochodzi z tego samego źródła. Gmina nie ma wpływu na jakość węgla, w związku z czym nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne roszczenia z tytułu jego użytkowania.

Dodatkowych informacji mogą Państwo uzyskać pod numerami telefonów 32 626 02 24, 32 626 01 76 i 32 626 01 75 w godzinach pracy Urzędu Miasta i Gminy w Olkuszu.

 

Do pobrania:

- WNIOSEK (PDFdocx)