Artykuły:
- Szczegóły
19 marca na scenie olkuskiego MOK odbyły się I Mistrzostwa Szkoły Tańca Wena o puchar Romana Piaśnika, Burmistrza Miasta i Gminy Olkusz.
- Szczegóły
16 marca obchodziliśmy uroczyście piętnastolecie Olkuskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Studenci przybyli tłumnie, aby wspólnie świętować, wspominać, spotkać się ze znajomymi i przyjaciółmi. Była to okazja do podziękowań, życzeń i wspomnień. Podziękowań dla pomysłodawców i założycieli, wszystkich osób wspierających, kolejnych koordynatorów, dyrektorów MOK i Romana Piaśnika, Burmistrza Miasta i Gminy Olkusz, który od wielu lat z dużą życzliwością wspiera to, jakże ważne dla osób starszych, przedsięwzięcie, co wszyscy bardzo doceniamy.
- Ta wspaniała działalność, prowadzona przy Miejskim Ośrodku Kultury, jest dumą lokalnej społeczności seniorów. Dzisiaj chciałbym Państwu podziękować za to, z jaką energią i zaangażowaniem tworzycie nasz Uniwersytet. Serdecznie tego Państwu gratuluję i wierzę, że przed nami kolejne piękne jubileusze - mówił Roman Piaśnik, burmistrz Olkusza.
Były podziękowania i życzenia dla studentów – burmistrz Roman Piaśnik oraz dyrektor MOK Michał Mączka złożyli je wraz z kwiatami na ręce Przewodniczącej Rady Studentów Małgorzaty Winiarczyk.
Część artystyczną rozpoczął chór Renesans prowadzony przez Mirosławę Nadymus wiązanką pięknych pieśni neapolitańskich. Gościnnie zaśpiewała młoda artystka Rozalia Dessauer. Śpiewały solistki chóru: Mira Chochół i Jola Kurkowska. Swoje popisowe tańce zaprezentował malowniczo ubrany zespół ATRAM. W walcu wiedeńskim wystąpiła para taneczna – Ewa Tkaczewska i Stanisław Serafin. Był to niezwykle udany debiut pełnej wdzięku tancerki.
Na koniec przyszedł czas na chwilę wzruszających wspomnień – prezentacja multimedialna Grażyny i Jana Gwoździów zabrała studentów w podróż przez minione lata przywołując szczęśliwe dni.
Imprezę prowadziła koordynator OUTW Joanna Szarras.
W holu na dostojnych gości i studentów czekały jubileuszowy tort i wino.
Pierwszy kawałek tortu uroczyście odkroili Roman Piaśnik, Burmistrz Miasta i Gminy Olkusz oraz Małgorzata Winiarczyk, Przewodnicząca Rady Studentów OUTW.
- Szczegóły
Rozpoczęły się prace modernizacyjne związane z przebudową kortów tenisowych z budową oświetlenia na terenie OSW „Czarna Góra” w Olkuszu. Inwestycja o wartości ponad 610 tys. złotych z pewnością ucieszy zarówno amatorów tenisa, dopiero zdobywających pierwsze umiejętności, jak również uczestników profesjonalnych turniejów, chętnie organizowanych w Srebrnym Mieście.
- Szczegóły
- Szczegóły
Już od 1 marca, na wniosek burmistrza Romana Piaśnika, Związek Komunalny Gmin „Komunikacja Międzygminna” w Olkuszu przygotował zmiany w rozkładzie jazdy linii „SŁ” w relacji Olkusz Orzeszkowej – Olkusz Jasna. Dokonane korekty odpowiadają na potrzeby, zgłaszane przez Mieszkańców, i polegają m.in. na przesunięciu czasu odjazdu części autobusów, a przede wszystkim – wprowadzeniu sobotnich kursów.
- Szczegóły
Prawie trzydzieści osób zwiedzało w sobotnie (11 marca) popołudnie olkuską bazylikę podczas bezpłatnego spaceru historycznego
- Szczegóły
Gmina Olkusz otrzymała dofinansowanie na realizację przedsięwzięcia grantowego pn. „Urząd Miasta i Gminy Olkusz bez barier”, finansowane w ramach projektu „Dostępny samorząd – granty” realizowanego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Celem przedsięwzięcia grantowego jest poprawa dostępności funkcjonowania Urzędu Miasta i Gminy Olkusz w obszarze dostępności usług publicznych dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnością.
- Szczegóły
Gdy 24 lutego 2022 roku za wschodnią granicą Polski wybuchła wojna, w Olkuszu niemal natychmiast powstał pierwszy w regionie punkt pomocy – zarówno tej bezpośredniej, na terenie Ukrainy, jak również w kraju, dla uchodźców ratujących życie. Współpraca władz miasta z grupą Wolontariuszy „Olkusz pomaga Ukrainie” była wzorowa, dzięki czemu pomoc, płynąca od Mieszkańców Olkusza, skutecznie docierała do osób najbardziej jej potrzebujących. Okazją do podsumowania tych doświadczeń było spotkanie Wolontariuszy z burmistrzem Romanem Piaśnikiem, zorganizowane w Podziemnym Olkuszu w symbolicznym terminie – niemal w rocznicę wybuchu wojny.
- Szczegóły
W poniedziałkowe popołudnie 6 marca 2023 r. w Czytelni olkuskiej Biblioteki odbyło się pierwsze spotkanie w ramach nowego projektu BEZPIECZNY I ŚWI@DOMY SENIOR.
Podczas pierwszego wykładu olkuscy Seniorzy spotkali się z funkcjonariuszami z Komendy Powiatowej Policji w Olkuszu oraz z Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Olkuszu.
- Szczegóły
Zawiadomienie o prowadzeniu kontroli
Burmistrz Miasta i Gminy Olkusz informuje, że nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości porządku w gminach, która miała miejsce 8 sierpnia 2022 roku, nakłada na burmistrza obowiązek prowadzenia systematycznych kontroli (co najmniej raz na dwa lata) posiadania przez właścicieli nieruchomości w/w umów i dowodów uiszczania opłat potwierdzających prawidłowe zagospodarowanie wszystkich powstających na terenie nieruchomości nieczystości ciekłych.
- Szczegóły
Co roku Roman Piaśnik, Burmistrz Miasta i Gminy Olkusz, zaprasza panie na specjalny koncert z okazji Dnia Kobiet. Tym razem na scenie Miejskiego Ośrodka Kultury usłyszeliśmy najpiękniejsze piosenki Elvisa Presley’a podczas widowiska “Elvis Show”.
- Szczegóły
Niezwykły był sobotni wieczór 25 lutego 2023 roku, tak jak niezwykli są laureaci nagrody Cordis Nobilis za 2022 rok, przyznanej Szlachetnym Sercom, czyli osobom i organizacjom, wyróżniającym się aktywną i bezinteresowną pracą na rzecz innych. Jej uroczystego wręczenia dokonał burmistrz Roman Piaśnik w symbolicznym czasie – dzień po rocznicy wybuchu wojny w Ukrainie.
- Szczegóły
Informacja dotycząca złożenia wniosku o dofinansowanie w ramach Programu „Czyste Powietrze”
Do wypełnienia formularza wniosku o dofinansowanie w ramach Programu „Czyste Powietrze” prosimy o przygotowanie m.in.:
- Imię, nazwisko, PESEL, adres zamieszkania, adres do korespondencji i numer telefonu wnioskodawcy, ADRES E-MAIL (konieczny do założenia konta przez Generator Wniosków o Dofinansowanie oraz przekazania wniosku w wersji elektronicznej!), PESEL współmałżonka,
- NR KSIĘGI WIECZYSTEJ (zaczynający się na KR1O/…../…). Uwaga! W przypadku braku nr księgi wieczystej prosimy przygotować akt notarialny budynku,
- NUMER DZIAŁKI (zgodnie z danymi ewidencji gruntów i budynków),
- ROK WYSTĄPIENIA O ZGODĘ NA BUDOWĘ/ ZGŁOSZENIA BUDOWY (należy wybrać odpowiedni przedział czasowy np. 1980-1990),
- POWIERZCHNIA CAŁKOWITA BUDYNKU/LOKALU MIESZKALNEGO (m2)- Uwaga! Powierzchnia całkowita liczona jest po zewnętrznym obrysie ścian. Do tej wartości wlicza się powierzchnię wszystkich znajdujących się w budynku kondygnacji, zarówno nadziemnych, jak i podziemnych (np. piwnica czy podziemny garaż), a także zewnętrzne schody, różnego rodzaju dobudówki i nadbudówki, balkony, tarasy i inne elementy wystające na zewnątrz poza ściany budynku.
- Informacja czy w budynku/lokalu mieszkalnym prowadzona jest działalność gospodarcza (powierzchnia wykorzystywana na prowadzenie działalności gospodarczej w m2, liczba miesięcy w roku wykorzystania powierzchni na prowadzenie działalności gospodarczej, % powierzchni całkowitej wykorzystywanej na prowadzenie działalności gospodarczej).
- Czy w ramach przedsięwzięcia zostanie zlikwidowane dotychczasowe źródło ciepła na paliwo stałe (Uwaga! Zlikwidowanie dotychczasowego źródła ciepła na paliwo stałe jest konieczne jeżeli źródło ciepła nie spełnia wymogów Programu! Ponadto informujemy, że podczas likwidacji „starego” pieca, należy pamiętać o dowodzie (tj. dokument likwidacji starego pieca np. z punktu skupu złomu), gdyż będzie on niezbędnym dokumentem do wniosku o płatność),
- DATA ROZPOCZĘCIA PRZEDSIĘWZIĘCIA (poniesienia pierwszego kosztu kwalifikowanego – data wystawienia pierwszej faktury (faktury proforma, zaliczkowe) lub równoważnego dokumentu księgowego) Uwaga! Nie starszy niż 6 miesięcy przed złożeniem wniosku.
- ZAKRES RZECZOWY PRZEDSIĘWZIĘCIA (tj. piec- jaki (pompa, kocioł gazowy, kotłownia gazowa, kocioł olejowy, zgazowujący drewno, na pellet drzewny, ogrzewanie elektryczne itp.), ocieplenie przegród budowlanych, stolarka okienna lub drzwiowa. Dokumentacja - czy audyt, czy dokumentacja projektowa czy ekspertyza.
- Do poziomu dofinansowania NAJWYŻSZEGO i PODWYŻSZONEGO prosimy o przygotowanie ZAŚWIADCZENIA wydanego przez OPS o przeciętnym dochodzie członka rodziny. W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej, roczny przychód z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej za rok kalendarzowy, za który ustalony został przeciętny miesięczny dochód wskazany w zaświadczeniu.
-
Do PODSTAWOWEGO poziomu dofinansowania prosimy o przygotowanie dochodu WNIOSKODAWCY:
- stanowiącym podstawę obliczenia podatku, wykazanym w ostatnio złożonym zeznaniu podatkowym zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych;
- ustalonym: zgodnie z wartościami określonymi w załączniku do obwieszczenia ministra właściwego do spraw rodziny w sprawie wysokości dochodu za dany rok z działalności podlegającej opodatkowaniu na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, obowiązującego na dzień złożenia wniosku oraz na podstawie dokumentów potwierdzających wysokość uzyskanego dochodu, zawierających informacje o wysokości przychodu i stawce podatku lub wysokości opłaconego podatku dochodowego w roku wskazanym w powyższym obwieszczeniu ministra;
- z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego, przyjmując, że z 1 ha przeliczeniowego uzyskuje się dochód roczny w wysokości dochodu ogłaszanego corocznie, w drodze obwieszczenia Prezesa
Głównego Urzędu Statystycznego na podstawie ustawy o podatku rolnym, obowiązującego na dzień złożenia wniosku o dofinansowanie;
- niepodlegającym opodatkowaniu na podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych i mieszczącym się pod względem rodzaju w katalogu zawartym w art. 3 pkt 1 lit. c) ustawy o świadczeniach rodzinnych, osiągniętym w roku kalendarzowym poprzedzającym rok złożenia wniosku o dofinansowanie, wykazanym w odpowiednim dokumencie. - Do wniosku o dofinansowanie z prefinansowaniem prosimy o przygotowanie UMOWY Z WYKONAWCĄ (max. 3 umowy z wykonawcą).
- W przypadku współwłasności nieruchomości prosimy o przygotowanie OŚWIADCZENIA współwłaściciela /współwłaścicieli jednorodzinnego budynku mieszkalnego o wyrażeniu zgody na realizację przedsięwzięcia w ramach Programu priorytetowego Czyste Powietrze.
- W przypadku ustawowej wspólności majątkowej prosimy o przygotowanie Oświadczenia współmałżonka o wyrażeniu zgody na zaciągnięcie przez współmałżonka zobowiązań wynikających z umowy dotacji.
Szczegółowych informacji dotyczących programu również możecie Państwo uzyskać odwiedzając stronę internetową:
Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie (który przyznaje dofinansowanie i wydaje decyzję w sprawie dofinansowania),
w zakładce „Czyste Powietrze”: https://www.wfos.krakow.pl/ oraz poprzez kontakt z:
- Infolinią „Czyste Powietrze”, która czynna jest od poniedziałku do piątku od 8:00 do 15:00, tel.: 12 422 94 90 1.
- Ogólnopolską Infolinią Programu „Czyste powietrze”, która czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00, tel.: 22 340 40 80.
Dokumenty do pobrania: